METROPLAST Asansör, sektörde bir ilk gerçekleştirip internet üzerinden ulaşılabilen canlı destek birimi ve acil satış hattını kurarak, müşterilerine 7/24 teknik destek ve aktif satış hizmeti vermeye başladı.

Yaklaşık dört aydır hizmet veren “Aktif Satış Birimi”nin başına, gelen telefonlarını gece yarısı dahi cevaplayarak müşteri memnuniyetini sağlayan Recep Ünal getirildi. Recep Ünal, her gün Türkiye’nin dört bir yanından arayan müşterilere Metroplast teknik ekibin getirdiği çözümleri ulaştırıyor. Şimdiye kadar onu sesi ile tanıyan pek çok firma için Recep Ünal ile tanışarak kendisi ile “Aktif Satış Birimi”nin neler yaptığını konuştuk.

 

Asansör sektörü için müşteri ile üretici arasında yeni bir köprü kurdunuz? Nasıl gelişti bu proje?

Bildiğiniz gibi biz Metroplast olarak; güvenlik ekipmanları üretiyoruz. Bu sistemler asansörlerin en teknik ve önemli konularından birisidir. Özellikle hız regülatörleri ve asansör frenleri uygulamada çok dikkat edilmesi gereken alanlardır.

Sistemlerin doğru uygulanması asansör güvenliği açısından çok önemlidir. Ekipmanların uygulanma usul ve esaslarını gösteren, dikkat edilmesi gereken hususları içeren dokümanları ürünlerle birlikte müşterilerimize gönderiyoruz. Yine bu konularda hem telefonla hem de teknik ekibimizi göndererek sahada destek veriyoruz. Yıllardır sürdürdüğümüz bu satış sonrası hizmeti, 7/24 çalışan, sosyal medya araçlarıyla ulaşılan bir uygulamayla desteklemeye karar verdik. Bu uygulama ile hem bize ulaşmalarını kolaylaştırmış olduk, hem de zaman kısıtlamasını ortadan kaldırdık. Metroplast ailesi olarak müşterimizin aklına takılan konu ve sorularını çözmek konusunda çok duyarlıyız. Amacımız müşterimizin her sorun ve talebini kolay, hızlı ve hemen çözmektir.

Aktif Satış ve destek birimi ile hedeflenen nedir?

Biz, asansör kullanıcılarının güvenliğine önem veriyor ve müşterilerimizin ürünlerimizden en yüksek faydayı sağlamasını istiyoruz. Bu amaçla sosyal medya araçlarını etkin kullanıyoruz. Müşterilerimizle zaten yıllardır birebir temaslar ve ziyaretler yoluyla dostane ve samimi ilişkilerimiz var. Sosyal medya araçlarıyla bu ilişkilerimiz arttı ve daha da genişledi. Çünkü bu birim ve uygulama bize yeni müşteriler de kazandırıyor.

Metroplast Aktif Satış Birimi, fabrikanın girişinde bulunan iki bin metrekarelik deponun ortasına, her yeri görebilecek biçimde kurulmuş. Bu sayede, malzeme tedariki için depo ile doğrudan iletişim kurulabildiği gibi sevkiyat da anında takip edilebiliyor. 7/24 aktif olan bu birim, ile günde onlarca firmaya telefonla teknik ve lojistik destek veriliyor.

 

Sistem, baştan sona nasıl işliyor? İnternet sitemizi ziyaret ettiğinizde, acil satış hattı ve aktif satış birimi sizi karşılıyor. Attığınız mesaj anında sisteme düşüyor. Bunun için de özel bir yazılım kullanıyoruz. Temel ilkemiz, gelen bildirimleri ve soruları anında çözmek ve cevaplamaktır. Gelen sipariş taleplerini de hemen işleme koyarak müşteriye ulaştırıyoruz. Tabi bu birimi tek başıma ben idare ediyor gibi görünsem de arkada Metroplast ailesinin deneyimi, teknik alt yapısı ve ekibi olduğunu unutmamak lazım.

7/24 hizmet veriyorsunuz? Çok geç saatlerde de arayanlar oluyor mu?

Olmaz mı, elbette oluyor. Mesela, gece 01:30 da arayan dahi oluyor diyebilirim. Müşterinin veya teknik adamların, gece yarısı kafasına takılan bir konu oluyor, internette bakarken bizim canlı destek hattımızı görüyor ve hemen fikir almak istiyor.

Gelen tepkiler nasıl? Şimdiye kadar arayan herkes memnuniyetlerini bildiriyor. Çok takdir alıyoruz. En önemlisi müşterilerimizle sürekli iletişim halindeyiz. Böylece müşterilerimizin beklentilerini istek ve ihtiyaçlarını daha hızlı anlıyoruz ve kendimizi sürekli yenilemiş oluyoruz.

 

Yayınlanma Tarihi: Nisan 2018